lördag 1 december 2012

INGEN "HEN"MORSA!

Nu är tjejerna på disco, jag får snällt vänta utanför då dom inte vill ha mig där ;) sprang på stan med Melissa innan. Hon har ju så mycket problem med fötterna och hitta skor som inte gör ont. Har egentligen redan köpt vinterskor men dom fick hon ont av så idag köpte vi nya, samma som förra året från Ecco. Dom fungerade utmärkt förra vintern, så hoppas dom gör det denna vinter med. Synd bara att dom är så dyra. Men tycker ändå det är viktigt med sköna skor.
Jag är absolut ingen "HEN" morsa. Vill Melissa ha rosa så får hon det. Ibland försöker jag på ytterkläder köpa svart/brunt/rött eller så för att Theo ska kunna ärva det. Tänkte på idag på stan att många föräldrar är ju så himla emot flick och pojkfärger. Har skrivit om det förrut men blir irriterad över att det mest är så att dessa morsor inte vill att tjejerna ska ha rosa. Om det är en mamma som har en dotter och en son och dom ska köpa nya jackor. Så är det oftare så att dessa "köns neutrala" morsor då köper två blå jackor och inte två rosa jackor till dottern och sonen. Varför är det bara tjejerna som minsann inte ska gå i tjejfärger men att deras killar får ha pojkfärger!? Jag fattar inte detta koncept hos dessa politiskt korrekta morsor. Det blir ju istället ett budskap att det är inte okey att vara typisk Tjejig men helt okey att vara grabbig. Snacka om att nedvärdera det ena könet. Mera rosa till flickorna säger jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar