tisdag 11 december 2012

NYA TÄNDER/ SJUKLINGAR OCH LADY BOY

Alltså jag vet att jag kommer låta jävligt trist nu, men efter en vecka börjar jag längta hem lite. Jag är jävligt hemma kär i vissa avseenden. Trots att det är otroligt vackert här, superfint hotell, jätte god mat och konstant varmt så över väger inte det. Lilla Theodor har en stor tand som håller på att spricka igenom, vilket gör han extra gnällig och dessutom vill han fortfarande inte äta. Melissa vaknade med feber idag och jag har en rejäl förkylning. Sedan ska vi inte snacka om hur risiga vi är i magen allihopa. Haha! Så idag har vi tagit en inne dag på vårt rum för att repa oss lite. Orkar vi ikväll så blir det middag på favorit resturangen. Sedan har har vi köpt sånna ris pappers lyktor som vi ska tända och skicka upp på stranden ikväll om vi orkar. Vårt strand mat ställe har jätte bra priser. Vi betalar ca 150 kr för mat, dricka och öl till hela familjen. Dessutom är dom super trevliga och hjälper mer än gärna till med barnen så vi vuxna får njuta av maten. Vi ger dom alltid mycket dricks. Alla som varit i Thailand vet att det finns sånna "lady boys". Theodor har blivit bästis med en lady boy på reausturangen :) hihi!
Varje dag blir jag lika förvånad över hur lite folk (turister) det är här. Vid den stora poolen är det nästan tomt. Vid stranden är det nästan tomt. Det är jätte skönt men tycker det är konstigt. Kanske smäller det till med turister nästa vecka. Då kommer alla som ska vara här över jul. En annan sak jag tycker är konstig är att dom turister som ändå är här verkar gilla allt som är svenskt. Går man förbi pizzerian eller den svenska resturangen på kvällen så är det full satt men på ställen som "vårt" thai ställe är det nästan folk tomt. Varför är människor så tråkiga. Åker jag till Thailand så vill inte jag äta en tallrik pasta & falukorv, då vill jag ha riktig thai mat. Nä det där kommer jag aldrig förstå. Dessutom missar dessa människor något av det bästa på hela resan som faktiskt varit maten!



En sjukling som kollar film på hotellet.

1 kommentar:

  1. Haha, öl till hela familjen. Hade varit olagligt i Sverige =).

    SvaraRadera