måndag 31 december 2012

GOTT NYTT ÅR!

Nyårsafton. Läser överallt om fester och firanden som alla ska på. Själva är vi rätt slutkörda efter Thailandsresan, allt julfirande, alla sjukdomar mm. Så vi har bunkrat upp med godis, chips, julmust och fläskfilé. Allt kommer ätas framför Tvn och sedan kommer vi titta på raketerna från vår balkong. Super bra med att bo mitt på stan!

Jag läser även på Facebook om alla nyårslöften folk har. Det är godis förbud, gymkort, hälsosammare liv osv. Jag tycker att vi en gång för alla stryker allt vad nyårs löften heter. Det är aldrig någon som håller dom iallafall. Jag sätter inte upp sådana mål som jag inte kommer kunna hålla, då blir man ju bara besviken över sig själv. Istället sätter jag upp nya mål/del mål inför 2013 och försöker uppnå dessa. Att lova mig själv att aldrig äta godis är bara löjligt.

Läser också många statusar där folk vill "stryka" 2012 och blicka framåt. Jag blickar också framåt och ska försöka göra 2013 till ett bra år. MEN jag ser tillbaka på det gångna året och är mer än nöjd. Några höjdpunkter som varit under året är;
•Bröllop och dop i Mars.
•Sommaren i Skåne med vår fina familj, svärmor och Kaj. (som bjöd på fövånansvärt mycket sol).
•Flyttade till vår lägenhet som jag är så nöjd med.
•Thailandsresan.

Vill nu också upprepa några kloka ord...
En tredje sak på facebooks uppdateringar, det är alla hundägare som ber om att vi ska tänka på deras hundar nu vid nyår vad gäller raketer. Självklart håller jag med. Men ni hundägare som vill att vi ska ta hänsyn till era djur, snälla kan ni ta hänsyn till oss och våra barn. 2013 borde ALLA hundägare börja plocka upp hundskiten efter sina hundar. Vi andra är trötta på att barnen kommer hem efter lekt ute och luktar skit. Det är inte fräscht med hundskit på skor och täckbyxor. Respekt åt båda hållen, TACK!

Gott nytt år på er alla nära och kära ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar