söndag 9 december 2012

ELEPHANT TREKING

Idag har vi varit iväg en halv dag på Elephant treking. Det här med elefanter vet jag fan inte om jag gillar! Jag har hört så många skräck historier om elefanter som löpt amok, och människor har dött. Men jag tänkte att alla verkar prova det här i Thailand så jag släppte mitt nojiga samvete och släpade upp hela min familj på två gigantiska elefanter. Fy fan, vad rädd jag var! Det ända jag tänkte var att jag hoppas vi är framme snart och får gå av igen. Jag trodde seriöst att vi skulle dö. Så fort Melissa rörde sig så väste jag till henne att sitta still, och jag vågade absolut inte sätta ner fötterna på elefantens "hud"... Jag ville liksom inte göra något som kunde irritera den här stora elefanten. På väg tillbaka hoppade elefant skötaren ner och sprang långt i förväg för att kunna ta kort på oss. Det var snällt men gjorde inte saken bättre, då började jag nästan grina, så rädd var jag. När vi till slut klev av och sedan satt och fika så skakade hela jag fortfarande så mycket att jag knappt kunde hålla min dricka. Jens var väldigt road över sin fjantiga fru! Och jag vet jag är lite fjantig men det där kommer jag aldrig göra om, men jag är glad att jag provade. Och faktiskt var elefanterna väldigt snälla och "väl uppfostrade" :) imorgon börjar Bamse klubben för Melissas del. Tyvärr har jag ingen sladd till kameran med mig så bilder kommer när vi är hemma igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar