torsdag 13 december 2012

SOL, SOL, OCH LITE REGN.

Thailand har bjudit på värme varje dag sen vi kom. Men jag upplever ändå vädret mer disigt än soligt, vilket är kanon för oss med barn! Häftiga regn skurar verkar rätt vanligt på eftermiddagarna. Men även när det regnar så är det väldigt varmt. Igår trotsade vi regnet och låg hela familjen i poolen trots att det öste ner. Det var faktiskt lite mysigt.
Idag har Melissa feber (igen) men det är inget konstigt vad gäller henne. Efter frukost fick Melissa och Jens stanna inne och titta på film. Theodor som nu efter en vecka älskar att bada i poolen tog jag med ut. Som jag skrivit innan är det rätt tomt på folk här. Det finns flera olika pool områden, ett litet utanför vårt rum. Där är det nästan aldrig någon så jag och Theodor hade hela poolen för oss själva. Lyx! Theodor somnade i vagnen och passande nog tittade solen fram och jag kunde sola en hel timme. Första gången sen vi kom som jag kunnat göra det. Med små barn håller man sig helst i skuggan när det är soligt. Efter lunch på rummet bytte Jens och jag av varann. Så Jens och Theodor är nu ute i poolen och jag inne med Melissa. Hon somnade så jag passar på att sola lite på balkongen också. Efter idag finns det lite hopp för mig att inte komma hem lika blek som jag åkte iallafall :) men har insett att det här med att pressa sig brun inte kommer i första hand när man reser med två barn! Haha! Nu hoppas jag verkligen lilla skruttan blir feber fri och får vara det fram tills vi ska hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar