måndag 31 december 2012

NYÅRSLÖFTEN

Har redan blivit bombad med åsikter om att jag tycker vi ska skippa nyårslöftena som oftast handlar om godisförbud, träningskort och hälsosamma liv. Så jag ska här och nu förtydliga min poäng lite. Jag upprepar några kloka ord:

Ett år är lång tid, man kommer gå igenom mycket, både positivt och negativt. INGEN av oss vet om en livskris eller en dröm som går i uppfyllelse väntar runt hörnet 2013, ingen. Att säga ”jag ska vara singel hela 2013″ eller ”jag ska inte äta godis på hela 2013″ tycker jag är så dumt. Att lova sig saker som man inte sen håller blir ett svek mot sig själv, även om man kanske inte tar det där nyårslöftet så seriöst, så tror jag inte att det undermedvetet är bra att punkta upp massa löften för att sedan bryta dem. För vem vet om man träffar sin drömkille under 2013? Eller vem vet om man blir dumpad under 2013 och behöver ligga i sängen och frossa i godis för att ta sig upp på benen igen? Nej, skippa alla onödiga löften som ändå kommer brytas och bli till ett eget svek.

Varför sätta upp löften som gör livet tråkigare – när man kan sätta upp mål som gör livet roligare?

Hoppas ni nu förstår min poäng. Och självklart är det bra med träning och hälsosamma livsstilar (i måttlighet) men det gäller ju inte bara i årsskiftet utan det kan man leva efter utan nyårslöften.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar