fredag 7 december 2012

RESAN!

Nu är vi äntligen i Thailand! Ca 35 grader varmt, så vädret kan jag inte klaga på :)
Flygresan gick över förväntan bra. Att resa 12 timmar är inte kul, vare sig med barn eller utan. Så självklart var det jobbigt, men absolut inte på grund av barnen. Melissa är ju alltid duktig när det gäller att sitta stilla. Hon roade sig med filmutbudet och pyssel. Tyvärr kunde hon inte sova och det blev Max två timmar sömn för henne. Theodor skrek inte mycket och sov på golvet där vi bäddat ordning till han. Det var många små barn med på planet, och vissa föräldrar led jag med. Efter att vi landat var det en buss färd på 3 timmar kvar till Hotellet. Vi landade i Krabi och bor i Khao Lak. På bussen insåg jag ganska snart att vi tagit ut segern för fort. Theodor lyckades skita ner sig 3 gånger på bussen. Att byta en bajsblöja på en buss i 35 graders värme är ingen hit. Stanken som infinner sig när man inte kan kasta blöjorna heller var nog inte så populär bland dom andra resenärerna. För att göra saken ännu värre la Theo av en liten spya innan det var dags för Melissa att bli åk sjuk. Hon låg och sov med huvudet i mitt knä och när första spyan kom så blev det som en fontän rakt upp. Så där satt jag resterande 2 timmar, med Melissas spyor droppande från mitt eget ansikte. Även mitt och hennes hår och kläder var fulla av matrester. Resten av spy attackerna lyckades vi pricka i spy påsen. Några resenärer (som inte hade egna barn, dom lär nu aldrig skaffa heller) verkade mest irriterade. Men det fanns ett par snälla människor också som hjälpte oss igenom buss färden. För Melissa tror jag det var en blandning av för lite sömn, värme, hunger och åksjuka. Gissa om det var skönt när vi anlände till hotell rummet och fick ta en dusch samt byta kläder! Efter det kom räddningen som visade sig vara att vi bor precis bredvid ett Mc Donald :) så Melissa kunde snabbt få i sig något utan att krångla och jag slipper tänka på att hon ska svälta ihjäl under resan. Efter maten blev Melissa piggare och vi tog ett kvälls dopp i havet. Nu ligger alla och sover djupt förutom jag som sitter uppe med Theodor. Det här med att ställa om tiden verkar inte riktigt vara hans grej. Så det blir 2 natten utan någon sömn för mig, eller nästan 4e, då jag inte sovit mycket dom sista nätterna hemma heller. Vi får väl se hur länge jag orkar! Nu hoppas jag vi får njuta här innan vi har resan hem att "se fram" emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar