tisdag 19 mars 2013

VI ELDAR...

Dagarna rullar på här i slagsta. Jag roar mig med att ha koll på två vildar och farfar, och allt vad det innebär med matlagning, disk mm. Jens eldar mest i brasan hela tiden. Han springer mellan brasan, soffan och källaren för att hämta ved. Visst att elden behöver lite mer ved emellanåt men Jens har tagit den uppgiften till överdrift. Måste va att han känner sig jävligt manlig när han håller på med elden. När han satt sig med oss i soffan går det Max fem minuter innan han reser sig igen, går bort till brasan och säger med sin manligaste röst "jag tror jag måste slänga på en klabbe till va" ja ni förstår ju! Jag är glad att vi inte har öppen spis hemma. Hur mysigt det än är så skulle jag aldrig få en lugn stund med gubben :)



Idag har jag varit med kusin i butiken. Fixade lite tillstånd hos polisen med skyltar, hon växlade pengar på banken mm. Förutom alla ärenden så hann vi prova allt vi tyckte var fint i butiken. På torsdag öppnar dom och jag vet exakt vad jag ska handla. För jag MÅSTE handla eftersom anställda ska bära butikens kläder när dom jobbar, även extra personal. Känns skönt att handla med gott samvete :) dessutom får jag min personalrabatt på 50% GRYMT BRA!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar