måndag 18 mars 2013

FOSSIL

Är ett väsk märke som jag gillar världigt mycket. Vet inte om det kommer från USA men när jag var där för drygt två år sen så fanns det massor med butiker som sålde Fossil väskor. Jag köpte en brun handväska i skinn. Eftersom dom är dyra så äger jag bara en, men den är väl använd. Förra veckan när jag var upp på mammas jobb så satt jag och pratade med mamma och hennes vän Lena. Lena ÄLSKAR väskor och har säkert ett helt förråd hemma med olika väskor ;) När Lena fick syn på min fossil väska så berättade hon att hon också gillade det märket. Idag när jag kom till mammas jobb för att söka högskolan så hade Lena med sig en liten väska/plånbok till mig från just Fossil. Nästan en sådan som jag suktat på från märket Disgual. Gissa om jag är nöjd!! Det här gjorde min dag. Mamma gillade den också och hoppades nog på att jag INTE skulle gilla den så hon kunde ta den istället. Haha! Men vi får väl turas om att ha den :)

Ja som sagt, har sökt högskolan idag till hösten. Bara hålla en tumme att jag kommer in nu.

Var med Elle på plantagen också. Alla som känner mig vet hur dålig jag är på växter. ALLA mina blommor/växter dör. Men tycker det är fint att ha i fönstrena hemma. Så jag köper nya stup i ett. Så tråkigt att lägga pengar på. Hade en blomma förrut som överlevde allt. Så den var jag riktigt stolt över ända tills jag skulle plantera om den och upptäckte att blomman jag vattnat i typ två år var en plast blomma! Ja, ni hör ju hur gröna fingrar jag har! Har tänkt vidare på det här med plastblommor och det kanske är det jag ska ha. Så idag på plantagen såg jag så fina plastblommor som verkligen såg ut som riktiga. Dock så kostar dom mycket om jag vill ha sånna fina som verkligen ser riktiga ut. Den finaste stora kostade 600 kr. Men jag vill ju inte ha sånna plast blommor som pensionärerna har. Nej, dom måste ju se äkta ut! Fast å andra sidan lär jag ju tjäna in dom kronorna på alla nya växter jag köper hela tiden när dom gamla dör :) haha!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar