onsdag 20 mars 2013

LITE ALLT MÖJLIGT...

Idag tog jag en sväng ut med Silvia. Lite shopping i Tuna park, lunch och sen åkte vi till cykelaffären och tittade lite. Den här sommaren ska Melissa lära sig cykla utan stödhjul, så vi kan cykla till skolan när Melissa börjar efter sommaren. Hon i affären tyckte att vi skulle öva på gräs och om det går byta upp Melissa till en 20 tum cykel. Jag har innan tänkt att hon kan ha kvar sin 16 tum även denna sommaren då jag tyckt att det måste vara lättare att öva på en mindre cykel. Men tydligen är det lättare att hålla balansen på en lite större cykel eftersom den har större hjul. Det blir sjukt dyrt att byta cykel varje år, men hon i affären sa att man är nästan tvungen till det i början. Och ja, dom växer ju jättemycket på ett år! Hon som jobbade sa att när barnen kommer upp i 24 tum brukar man kunna ha samma cykel i några år. Då tänker jag som så att det är mest värt att köpa begagnat nu så kan Melissa få en ny fin cykel när hon vuxit i en 24 tums cykel. Så nu letar vi begagnad cykel till sommaren.

Har skypat med Åse och Jossan nu på kvällen. Nu vill vi få hem dom. Mest längtar vi efter Jossan som vi inte träffat sen i julas! Åse visade upp skorna hon köpt från sketchers. Melissa kommer bli SÅ glad. Åse hade hittat EXAKT dom Melissa ville ha! Melissa har valt mellan dessa glitter skor och sånna där blink skor. Nu visade Åse att dessa även blinkade, vilket jag och Melissa inte visste. Så nu kommer lilla fröken bli extra glad :)



Imorgon är det plugg som gäller och öppning för HÖÖKS här i Eskilstuna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar