tisdag 12 mars 2013

SJUKSTUGA OCH PYSSEL.

Här hemma har vi sjukstuga, IGEN. Börjar bli tröttsamt med sjuka barn. Mest för dom själva men också för mig som här hemma med barnen. Det blir liksom inte mycket annat gjort. Idag ville Melissa pyssla, hon tyckte vi skulle göra ett akvarium av en gammal sko kartong som hon hittat. Det gick sådär med en febrig Theodor, men ett akvarium blev det av lite papper och sånt vi kunde hitta hemma :)




Nu till vår/sommar så har jag ett nytt extrajobb på gång. Jag hoppas på det och ser så fram emot det. Ett riktigt roligt jobb, dessutom! Åh, vad jag längtar. Ev ska jag kanske jobba redan på torsdag. Den ordinarie personalen är sjuk. Jag brukar inte önska andra människor ohälsa, MEN lite i smyg och av egoistiska skäl så hoppas jag på att den här ordinarie tjejen inte hinner bli frisk! Jag är ond, jag vet!

Gubben jobbar sent flera dagar i sträck. Idag planerar han att vara hemma 21.30... Hatar när det knappt känns som vi hinner ses. Längtar till på lördag, då jag har en liten överraskning till han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar