söndag 3 mars 2013

LEKMORSA!

Jag är en urusel lekmamma. Jag kan gärna spela spel och pyssla men att leka är SÅ tråkigt. Men idag så bestämde jag mig för att packa korv med bröd, fika, sandleksaker och barnen och ta en promenad till lekparken. Melissa skrek rakt ut av glädje när jag talade om planerna för dagen. Då förstår ni hur sällan detta sker med denna trötta morsan. MEN vad som är bra med det är att det verkligen uppskattas när vi väl gör det! Haha! I lekparken fick vi sällskap av Maria och barnen. Mys! Jens har tillbringat dagen i kungsör. Hans farbror jobbar som tandläkare där så Jens har privilegiet att gå gratis till tandläkaren på privat tid. Han går ju dock inte så ofta så det tog sin lilla tid att skrapa tandsten och annat skit av tio års samlande. Med sig hem hade han både prinsessa tandkräm och prinsessa tandborste till Melissa. Det ledde till dagens andra glädjetjut. Skönt att man kan bli så glad för en tandborste när man är fem år!
Nu står lasangen i ugnen. I helgen har det blivit "hela familjen meny" det innebär mat som HELA familjen äter. Annars får jag allt som oftast laga "speciell kost" till mina kräsna barn (läs Melissa). Fredag gjorde vi enkel och köpte hamburgare. Melissa har iallafall inte kommit på att McDonalds är just McDonalds. Så för henne är McDonald vilken hamburgare som helst, även hemmagjord McDonald ;) i går åt vi lax, det är iallafall något nyttigt som går hem här hemma. Idag blir det som sagt spenat/fetaost/köttfärs lasange. Så länge ingen talar om sanningen, att den vita osten är feta ost och dom gröna kryddorna är spenat så är det en favorit hos barnen! Ibland får man faktiskt ljuga för sina barn ;)
Imorgon är det måndag igen. Ingen är så lycklig som jag över att få måndag. Efter att varit hemma och vabbat med Theo i två veckor, och haft Melissa också hemma en hel del av den tiden så tycker jag det ska bli helt underbart med vardagsrutiner och dagis imorgon igen.







1 kommentar:

  1. Hej! Jag skulle bli sjukt glad om du gick in på min blogg och kollade.. Hoppas den just passar just dig och att du stannar kvar! Jag kämpar varje dag mot toppen och jag har ett mål att en dag vara på topplistorna. Hoppas du gillar den!

    Släng gärna in en kommentar när du ändå är där :)

    Puss och kram!

    SvaraRadera