måndag 25 mars 2013

SPARA & SLÖSA

Jag är både spara och slösa på samma gång. Vissa saker som små fina hårspännen mm kan jag köpa fast vi inte behöver, eller fina kläder till barnen och gubben. När det gäller sådant är jag slösa. När det gäller kläder och sånt till mig själv blir jag snålare. Allra snålast blir jag när jag ska handla hygien artiklar. Alltså jag känner många som lägger flera hundra kronor på en liten ansiktskräm eller smink burk. Det är för mig obegripligt. Nej där är jag spara, verkligen! Jag blir jätte snål när jag ska köpa sådant. Min sminkväska är för övrigt ganska liten då jag tycker naturlig är finast :) jag smörjer mig med Nivea ansiktskräm (35 kr) sedan innehåller sminkväskan en mascara, ett rouge med borste, och läppglans. Det är mitt smink. I sminkväskan ligger också en kajalpenna och en ögonbrynspenna. Dessa använder jag om jag ska vara lite extra fin ;)
Men det jag skulle skriva var att sist jag handlade schampo så var jag lite för snål. Jag köpte ICAs egna schampo och balsam för 9 kr/styck. Gud vad min hårbotten har kliat under dessa veckor! Ett tag trodde jag nästan att jag fått hårlöss, då det går på dagis. Men jag har varit för snål för att köpa nytt innan jag tagit slut på det här. Nu är det så gott som slut och jag har köpt nytt. Hårbotten känns bra igen och jag kommer aldrig mer betala 9 kr för schampo! Jag får åtminstone köpa dom vanliga 20 kronors flaskorna :) haha!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar