fredag 8 mars 2013

VÅGEN FUNGERAR IGEN!

Jag och en vän till mig "tävlar" lite om att gå ner i vikt. Eller jag skulle inte säga tävlar, utan motiverar varandra. Varje måndag väger vi oss och skickar en bild till varann på vad vågen visar, på så sätt fuskar vi inte ;) När vi startade i oktober vägde jag ca 72 kg. Sist jag vägde mig nu så vägde jag 65,8 kg. Så drygt 6 kg har jag gått ner. Det är kanske inte jätte mycket på 5 månader, men det går iallafall neråt. Senaste tiden har vågen inte fungerat från och till. Jag är för snål för att köpa en ny och sen vill jag helst inte byta våg. Alla vågar visar ju olika och därför är det bäst att alltid väga sig på samma våg. Då vet man exakt hur mycket man gått ner osv. Det har känts lite som Anna, hon jag tävlar med tror att det är en bortförklaring att vågen inte fungerar. Eftersom den fungerar ibland och ibland inte. Det skulle jag tro iallafall! Men nu Anna har jag köpt superbatteriet och fått igång vågen igen :) eftersom jag inte kunnat väga mig på typ två veckor och sett siffrorna som annars gör mig motiverad, så har jag inte kämpat så mycket. Jag vågar inte väga mig idag, och tror jag hoppar över vägningen denna måndag också. Jag tar en vecka att komma "i kapp" igen. Sen är jag tillbaka i tävlingen. Mitt första delmål var att komma under 70 kg. Det målet är uppnått. Mitt andra delmål är att komma under 65, vilket inte är jätte långt kvar om jag väger som sist, 65.8 hoppas nå det snart. Mitt slutliga mål är ca 60 kg. Det är lagom. Innan jag fick Theo vägde jag 55 men det inser jag är kört! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar