torsdag 14 mars 2013

OMG!

Vi har nu "installerat" oss i slagsta. Jag hade handlat med mig lite mat och har lagat köttfärsås och spagetti till familjen och farfar. Handla med mig mat var inte det smartaste jag kunde göra. Jag säger bara Oh My Gard! Ett mer proppfyllt kylskåp får man leta efter. Eller det gäller inte bara kylen utan ALLA köksskåpen! Jag är nästan i chock! Hur kan två personer ha ett sånt fyllt kylskåp, det måste finnas varor med utgånget datum där inne, inte en chans att Danne & Åse hinner äta så mycket innan det blir gammalt! Alla ni som känner mig väl, vet vilket kaos jag har inom mig efter denna kvälls matlagning ;) MEN eftersom detta inte är mitt hem så får jag lägga beslag på mina pedantiska fingrar som det verkligen kliar i just nu :D Jag var ju lite rädd att jag inte skulle ha något att göra i helgen, krisar det och jag måste ta mig för något kanske jag iallafall ger mig på kylen och kryddlådan med en trasa :p haha! Jag vet, jag är hopplös!
Jag var lite orolig att sova borta. Tycker det är jobbigt med andra sängar, kuddar och täcken. På den biten är jag väldigt hemma kär. Ofta när jag sover borta räcker inte kuddarna till, jag gillar nämligen att sova med ett berg av kuddar. Så jag tog med mig egna kuddar idag. DET hade jag inte behövt! Jag och barnen tog stora sängen på övervåningen och DEN hade lika fullt med kuddar som kylen var full med mat! LYX! Dessutom skönt täcke, jag kommer sova bra här, det är iallafall säkert!
Nu hoppas jag Åse kommer fram säkert till L.A och att det går bra för dom, eller så bra det bara går att gå. ❤



Förstår ni känslan i mina pedantiska fingrar. I helgen kommer dessa kryddor ligga i fina exakta rader. Kanske i bokstavs ordning!? = lugn i själen för mig! Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar