torsdag 7 mars 2013

TANDLÄKAREN

Att gå till tandläkaren är det värsta jag vet! Tror min tandläkarskräck till stor del beror på att jag har väldigt dåliga erfarenheter av tandläkaren för ett par år sen. Det var då det slutade med att jag fick dra ut en tand efter över 7 mån med tandvärk. Under dessa månader såg jag värre ut än Lina i Emil i lönnerberga! Jag var hos flera tandläkare men ingen kollade ordentligt vad problemet var, så jag slutade gå dit. Tillslut hade jag så ont så jag tvingade mig iväg då jag åt citodon dagligen för att överleva, och då ska gudarna veta att jag om någon har hög smärttröskel. Jag bytte då tandläkare till Marie som är chefen nere på citys folktandvård. Hon var chockad och sa att hon ALDRIG sett någon gå med en sådan tand. Tanden var nämligen sprucken och delad på två ända upp till där roten slutar. Då hade min tandläkarskräck redan satt igång så Marie drogade ner mig med olika mediciner för att sedan kunna bedöva och dra ut tanden. Den kvällen var en av dom bästa i mitt liv. Efter smärtan under 7 månader kändes det som en befrielse. Marie har sedan gått vidare med det här och kommit på att jag pressar ihop tänderna jätte hårt (Särskillt när jag är stressad) så jag hade helt enkelt pressat sönder tanden. Nu är jag medveten om problemet och försöker att inte tugga sönder tänderna, men det är svårt och jag har ofta tandvärk för att jag går och biter ihop käkarna.
Idag gick det iallafall bra hos tandläkaren även om jag var helt svettig av bara tanken att gå dit. Tack och lov har jag bra tänder utan hål som måste lagas!



Lina med tandvärk, en snäll version av hur jag såg ut under 7 månader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar