lördag 24 september 2011

VÄNTA, VÄNTA, VÄNTA.....

FAN, vad less jag är på att vänta utan att det händer något. Alla ringer och smsar hela tiden och frågar om det kommit någon bäbis. Jag svarar som vanligt att jag lovar att uppdatera med sms så fort det händer något. Men nu har jag snart inga pengar kvar på mobilen av att svara alla så nu blir det inga sms uppdateringar till folk. Nejdå, skämt och sido men det är lite irreterande och jag känner ingen press, nej, nej! Det är jobbigt att vänta som det är. Jag var ju så inställd på att den här förlossningen skulle starta tidigare så även om det bara är 5 dagar över tiden så känns det som jag har väntat evigheter nu. Tips om hur man ska få det att starta kan man läsa om och få tips om av alla senaste veckorna. Färdknäppen, promenader, städa, bära tvätt etc etc. Jag har provat allt! Det funkar inte. Ett annat tips som jag fått är att äta färsk annanas. Så det har jag köpt hem nu. Dessvärre googlade jag på det och det krävs att man äter ca 7 hela annanas för att det möjligtvis ska ha minsta effekt, SJU STYCKEN! Hah, så mycket annans tror jag inte jag klarar att äta. Jag får äta det jag får ner och hoppas på effekt. Om inget händer så är det ju iallafall gott :) På måndag har jag tid hos barnmorskan och tror att det blir tid till igångsättning på förlossning på torsdag. Men jag hoppas och ber att det ska hända något innan det. Håll en tumme för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar