måndag 12 september 2011

TJEJER VS KILLAR

Usch, Nu är jag verkligen trött på det här. Mår inte bra. Har ont och känner mig helt instängd och deprimerad här hemma. Vill bara ut och träffa lite folk. Men har så ont så jag måste säga nej hela tiden. Min kära kusin brukar komma in till Eskilstuna och luncha ibland men nu har vi inte kunnat göra det på ett tag. Idag har Melissa fått vara hemma från dagis eftersom jag har så ont så jag inte känner att jag kan ta mig ner på cykeln och lämna henne. Hon själv var iallafall helnöjd med det beslutet. SÅ lilla snälla bäbis i magen, gör dig redo och kom ut till oss andra nu!
Tjejer VS killar, ja ibland tänker dessa två varelser helt olika. Men vilka tänker rätt igentligen?! Jens (och säkert många andra killar) tycker att vi tjejer är konstiga som tänker: "Oj, men va bra var denna jacka jag skulle ha nedsatt med 300 kr. Då kan jag ju shoppa något mer för dom pengarna jag sparade på jackan." Medans en kille tänker att han sparat 300 riksdaler och INTE köper något mer. Då jämför Jens det med att han kan shoppa något för 1600 spänn om han klarar en fortkörningskontroll.... Va fan, det är väl inte samma sak??!! Ni killar fattar ju inte isåfall. Med jackan hade man ju ändå räknat med de där 300 kronorna medans man inte räknar med en böter på 1600 kr när man är ute och kör bil. Så får man en böter är ju det endast en förlust och inget annat, eller har jag fel?!
Vill bara tillägga att han inte gjort något inköp för att sluppit böter men i våra diskutioner så tycker han att det är en bra eller snarare perfekt jämförelse... Jag håller inte med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar