torsdag 8 september 2011

FOGLOSSNING

Jag har aldrig fattat vad foglossning egentligen är, förutom att det gör väldigt ont på de personer som har det. Nu har jag haft sjukt ont ett tag, Jens säger hela tiden att han tror att det är foglossning och nu senast på mvc så sa barnmorskan också att det kan vara det. Vet inte varför men jag har inte föreställt mig att foglossning skulle kännas ont på samma sätt som jag har ont just nu. Vet inte riktigt hur jag hade tänkt mig foglossning, då jag aldrig tänkt på det särskillt mycket. Den smärtan jag har är ibland, särskillt på natten outhärdlig. Jag har senaste dagarna fått mer och mer ont och det har inte kännts normalt har jag tyckt och därför varit lite orolig. Men nu slog jag upp foglossning på nätet och nästan alla symptom stämmde med den smärtan jag upplever. Så nu kan jag nog konstatera att det är foglossning jag har. Jobbigt men ändå skönt att det känns som jag vet vad det verkligen är. Här var alla symptom som stämde på mig;

Smärta över blygdbenet och i ljumskarna som är de vanligaste symptomen. Smärta nedåt lårens insida eller mellan benen. Smärtan förvärras ofta om du har benen brett isär, promenerar, går upp- eller nerför en trappa ELLER ÄNDRAR STÄLLNING I SÄNGEN. Smärta som är värre på natten. Detta kan förhindra god nattsömn. Det kan vara särskilt smärtsamt att gå upp på toaletten på natten.

Fanns fler symptom också men när jag läste dessa saker kändes det som att det var mig personligen dom skrivit om. Sen blir det ju inte bättre av alla sammandragningar/förvärkar som jag har. Nej fy, vill inte vara någon bitter klagande kärring men nu är jag verkligen less!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar