torsdag 29 september 2011

HEMMA OCH TRÖTTA!

THEODOR DAN FRÖHLICH
FÖDD ONSDAG DEN 28E SEPTEMBER KL: 00.40
51 CM LÅNG OCH VÄGDE 4115 G.

Nu har vi snart varit hemma ett helt dygn och inatt blir lilla Theo 2 dygn. Det har gått bra att åka hem från sjukhuset så tidigt, det är bara maten som jag tycker är svår att avgöra om han får i sig som han ska. Skulle ju amma den här gången hade jag tänkt men efter några halvhjärtade försök uppe på sjukhuset så la jag ner det och nu ger vi han modersmjölk ersättning på flaska. Dom flesta verkar ha en åsikt om det men jag tycker att det känns bra med det beslutet. Vi ska ju upp till BB på kontroll imorgon så det känns bra att få se att han får i sig som han ska. Det var så skönt att få komma hem igår, det jag såg fram emot mest var att få duscha. Men med min vanliga tur så hade något rör gått sönder och hela området var fullt med grävskopor och arbetare. Vi hade verkligen INGET vatten, en perfekt dag att komma hem från förlossningen på. Men som tur var fungerade vattnet på morgonen igen. Det har inte blivit så mycket sömn för mig de två senaste nätterna så just nu känner jag mig helt darrig och dålig. Jens kunde sova rätt mycket natten till idag, men jag hoppas på att också kunna slumra lite nu till natten som kommer. Skulle behöva det, imorgon kommer storasyster Melissa hem och då kan det behövas lite energi. Saknar henne jättemycket nu. Har aldrig varit ifrån henne mer än en natt. Men det är ändå skönt att hon är hos mormor för jag vet inte om jag skulle ha krafter till att ha henne hemma just nu. Jens är redan en världsvan pappa, känns som jag själv inte gjort så mycket sen vi kom hem. Han byter bajsblöjor och gosar med Theodor mest hela tiden. Två gånger har han lyckats blivit nerkissad också, det där är lite knepigare än vad det är att byta på en liten tjej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar