måndag 5 september 2011

MARIEFRED



Igår åkte jag, mamma och Melissa till älskade lilla Mariefred en sväng. Det känns alltid hemma att komma dit på något sätt. Jag bodde där när jag var nyfödd, men det var inte länge. Men mamma, mostrar och morbror är uppvuxna där och kusinerna bor kvar. Sen har jag alltid spenderat sommarlov, jul och helger i Mariefred sen jag var liten. När jag vart lite äldre skaffade jag även min första egna lägenhet i Mariefred. Min morbror bor även kvar i huset som mormor och morfar en gång i tiden byggde. Jag har länge sagt att jag aldrig skulle klara av att bo i lilla Mariefred även om jag gillar att vara där. Men nu när man har barn och så skulle jag väldigt gärna vilja ha hus och bo i Mariefred. Synd att husen där är så otroligt dyra bara. Men kanske i framtiden.... det är ju inte långt att pendla till arbete i Eskilstuna.
Iallafall så började vi med att åka till moster Gisela igår för att plocka äpplen hemma hos henne. Hon har ett enormt stort äppelträd som det kryllar av äpplen på. Sorten hette Filippa och ska tydligen vara vinter äpplen men jag tyckte dom smakade jättegott. Vi var också hem till kusin vitamin Ellenor som hade hela växthuset fullt med tomater. Mamma plockade en hel skål med sig hem. Även en stor gurka hade hon lyckats odla, men den behöll hon själv :)
Med mormor Edith, mamma, moster Gisela, kusin Ellenor och Linus och självklart Melissa så blev det även en fika nere på lottenlund innan vi återvände hem till E-town. Hemma stod min älskade Jens för maten OCH disken så jag behövde inte göra mycket denna söndag. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar