tisdag 6 september 2011

ÖNSKELISTA



Ungefär en och en halv månad är det kvar tills mitt lilla troll här hemma fyller hela 4 år. Gud vad tiden går, hon börjar bli så stor. Hon är ingen bäbis längre. För ca fyra veckor sedan skrev jag här att hon skulle sluta med sin natt blöja, det har gått över förväntan. Vi hade bunkrat upp med plast/frote lakan men på dessa fyra veckor har vi bara fått byta kisslakan en endaste gång. Helt fantastiskt! Men åter till födelsedagar... Melissa pratar redan om, och har gjort ett tag vilka hon ska bjuda på kalas, vilken tårta hon ska ha och vad hon önskar sig i present. Vi får se hur det här med barnkalas blir, känns mest jobbigt men det är klart hon ska få ett kalas om hon vill. Vi får hitta på något. Sen blir det väl släktkalas som vanligt. Hon har bestämmt att hon ska ha en häst på sin tårta. Förra året var det hello kitty och det lyckades jag beställa så ett hästmotiv ska väl inte vara omöjligt. Önskelistan hon har är lååååång, dessutom ändrar hon den stup i ett. Men som varje höst kommer hon få sina vinter ytterkläder i present. Det tycker hon inte är så intressant men det ska ju köpas och då blir det ett extra paket att öppna. Det hon annars har stått fast vid är en frisördocka, klackskor och pysselsaker. Ungen älskar ju att rita/klippa/tejpa mm. Så det där med pysselsaker var ett förslag från mig som hon tyckte lät jättebra. Så förrutom ytterkläder från mig och Jens tänkte jag köpa lite pysselsaker. Det jag skulle vilja göra är att köpa det här lilla bordet och någon av stolarna till hennes rum och göra en liten pysselhörna till henne med olika saxar, papper och färger. Tror det kommer bli super! Sen får hon önska sig klackskor, frisördockan och de andra sakerna i julklapp istället.
Har varit hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut. Som vanligt var alla värden bra, konstigt eftersom jag känner mig helt slut, vimmelkantig och skakig. Men det har jag gjort ett tag men varje gång jag är där ser allt perfekt ut. Hoppas ändå på en tidigare förlossning än beräknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar