lördag 24 september 2011

BARNENS DAG.


Idag har vi varit på utflykt till strägnäs. Där var det barnens dag i centrum. Ganska mysigt men vet inte om det var så mycket för oss. Melissa fiskade fiskedamm, det går ju alltid hem. Sen skulle hon springa knatteloppet. Detta lopp var endast 300 m men min lilla primadonna är ju rätt lat, så hon tyckte det var aldelles för långt att behöva springa ;) Men hon kämpade på hela sträckan så jag tyckte hon var duktig ändå. Det stod att det var prisutdelning efter alla sprungit. Men det visade sig att bara ettan, tvåan och trean fick pris?! Väldigt dåligt tycker jag. När dom är så små tycker jag alla som sprungit i mål förtjänar ett pris. Annars kan ju man inte ha en åldersgrupp på 0 till 6 år. Ganska uppenbart att inte 0 åringarna kommer vinna!! Melissa vart jätte ledsen, vilket jag kan förstå när bara "utvalda" fick komma och hämta pris. Det gjorde lite ont i mej, höns mamma eller inte, ibland skär vissa saker i hjärtat på mig. Vi fick iallafall vara ute i solen några timmar vilket kändes skönt när det är så fint väder. Känns som det regnar för jämnan numera så strålande sol uppskattas. Kebab blev det också i Strängnäs innan vi for hem för att storhandla på Ica maxi.

Igår hämtade jag hem Melissa tidigt från dagis för att försöka hitta en klipptid till henne. Inte det lättaste på en lönings fredag. Men vi hade tur och fick en tid. Oftast klipper jag Melissa själv, särskillt luggen. Men nu kände jag att det var ett tag sen som en riktig frisör fixade till håret och Melissa behövde en genomgång i hela håret. Men som vanligt när vi varit på frisören så hittar jag massor med "fel" på deras klippning. Vi har testat flera olika salonger. Jag har även tagit Melissa till min frisör som jag alltid är nöjd när jag själv varit till, men nej frisörer verkar inte kunna klippa barn. Eller är det bara så att dom inte bryr sig om det är perfekt bara för att det är en liten unge i stolen?! Jag förstår att det är svårt att få en rak lugg när en 4 åring sitter i stolen och kanske inte är blixstilla. Men lite kan man ju anstränga sig. För även om inte 4 åringen själv bryr sig så kan jag lova att jag som mamma bryr mig om min dotter är helt sneklippt. Nej hädanefter betalar jag inte 250 spänn för en barnklippning när jag gör luggen bättre själv helt gratis. Kanske att jag fortfarande överlåter topparna på länden till frisören någon gång per år. Det som gör det värt att gå till frisören är att Melissa alltid är lika nöjd och stolt över sina hjärtan/stjärnor och blommor som dom sprayar i olika färger på håret. Så kanske får jag handla hem några sådana färger och göra mallar till min frisör sax, så kan vi ha egen salong här hemma varje gång det är dags att klippa lugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar