söndag 18 september 2011

ATT VARA I TID!

Söndag, usch vad jag inte gillar söndagar. Dom är så sega och man bara laddar inför en ny vecka. Helgen har varit lugn med sådär lagom mycket att göra. Fredagkväll var vi bjudna på middag hem till Linda och Rene. Supergott och mysigt. Till Linda hade vi köpt en nougat på en liten butik i gamla stan. Dom har massa fina, goda chocklad sorter, även om det inte är den billigaste chockladen. Men chocklad är som guld för mig, så denna lilla butik var rena guldgruvan. Jag kunde inte låta bli att köpa något till mig själv också. En liten, liten bit för 70 riksdaler till mig själv som var slut på 5 minuter. Dyr hobby att äta fin chocklad ;)
Lördagen spenderade vi med att storhandla på Ica Maxi i vanlig ordning. Sedan tillbringade vi eftermiddagen hemma hos Jens vänner. Idag har vi haft mamma, och kusinerna från Falun här på lunch. Så hela morgonen spenderade jag med bakning och matlagning. Väldigt mysigt att ha dom här en stund.
Ingen bäbis verkar vara på väg än.... börjar bli rätt segt att vänta nu. Imorgon är den beräknade förlossningsdagen. Både jag och Jens är väldigt punktliga människor som sällan kommer försent. Så jag hoppas denna lilla krabat är lik oss på det sättet och håller tiden och kommer i morgon som beräknat. Men jag lovar att han kommer komma på Onsdag, då min mamma som ska ta Melissa ska in på operation, det vore ju bara så typiskt. Men vi har ju några backup barnpassare. Jens som har en enda sjukdag på 6 år har åkt på influensa och ligger i soffan med alvedon och halstabletter. Det är ju också typiskt min tur, jag ber till gud att det vänder och blir bättre och att han inte blir mer sjuk nu när vi ska in till förlossning när som helst. Han själv påstår att han inte är SÅ sjuk och att det inte kommer bli värre, men det köper jag inte riktigt med tanke på att han ligger och fryser, ont i halsen och har alla symptom man kan ha på en influenssa.
Nu håller vi bara tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar