torsdag 15 september 2011

STÄDA; STÄDA....


......Varje fredag, och så varje jul. För det tycker jag är kul! Nej, inte ett dugg kul är det. Men som dom flesta vet som känner mig, så tycker jag om att ha ordning. Och just nu måste jag säga att jag är lite extra noga med att ha städat och upptvättad tvätt här hemma. Detta beror på att jag inte vill åka in på förlossningen och sen komma hem till ett stökigt hem och massor av sysslor med bäbisen. Nej, när vi kommer hem från bb vill jag bara kunna ta det lungt och gosa med familjen. Så i måndags damsög jag igen, igår bytte jag alla lakan och idag har jag torkat lite och tömt tvättkorgen, även om den inte var full riktigt än. Förutom tvätten så händer det inte så mycket idag. I em har Melissa gymnastik och sen står spagetti och köttfärsås på menyn ikväll. Har faktiskt inte hänt mycket alls de senaste dagarna, och därför har jag inte haft något att skriva om. Har käkat lunch på stan både tis och onsdag. Båda gångerna blev det salladsbuffe inne på 21an. Först med mamma och sedan med kusin. Kusin Elle är lika förtjust i den som jag, vilket är bra för nu vill hon alltid gå dit istället för spicy hot :) Har förutom tvätten sovit lite idag. Är sjukt trött hela tiden. Och Melissa har haft några nätter då hon vaknat nu. Inatt var jag in till henne och nattade om henne 3 gånger, det hjälper inte mot min trötthet kan jag lova. Men snart kommer jag inte få sova alls, så det är lika bra att vänja sig. Iallafall så vaknade jag nyss av kraftiga sammandragningar. Vet att jag sagt det förrut, men jag är så less på att ha ont och dessa "fejk värkar" Vill att det ska sätta igång på riktigt nu. Vill ha hem en liten plutt bäbis som Melissa på bilderna. Kan inte fatta att hon varit så liten, mitt lilla hjärta.

1 kommentar:

  1. Nu får det väl ändå ta och vara dags :). Passa på och vila så mycket som möjligt nu innan. Vi önskar dig/er lycka till nu och hoppas att ni snart är fyra :)/Jessica

    SvaraRadera