fredag 2 september 2011

TEJPA ÄR KUL!


Igår och idag har dagis stängt. Så Melissa och jag försöker roa oss tillsammans här hemma. Bakning stod på schemat igår, så nu är kylen uppfylld med både kladdkaka och paj. Som ni kan se gillar Melissa smeten bäst! Melissa tjatar alltid om tejpen i köksskåpet när hon ritar och klipper. Men det kan ju vara bra att ha en tejp hemma så nu har jag och hon varit och köpt helt egen tejp till henne. Hon valde en fin med färg, 5 rullar som nu ligger i hennes rum. Vi får se hur länge den finns kvar. När vi kommit hem från affären somnade jag på hennes säng en halvtimme medans hon satt och pysslade, när jag vaknade var redan den första rullen slut :)
En glad nyhet vi fick förra veckan var att det fanns en plats kvar på gymnastiken för Melissa. Hon har varit jätteglad över det och igår åkte den rosa gympadräkten hon valt på för första gymnastiklektionen. Det känns bara så tråkigt att man har en sån bortskämd unge ibland! (vet att det antagligen är min förtjänst) Men min dotter är verkligen aldrig nöjd. Efter gymnastiken var hon skit sur för att det var slut och började tjata om att hon även vill gå på ballett. Hon kan inte bara vara nöjd och glad efter hon haft skoj inne på gymnastiken. Dessutom är hon 3 år och går på ridning en dag i veckan, simskola 2 gånger i veckan och gymnastik 1 gång i veckan. Ändå är hon inte nöjd. Det är samma sak om man varit på parken zoo eller liknande, istället för att vara glad att vi haft kul så är det ända hon kan säga och tjata om att vi ska göra det igen. Nej fy vad tråkigt det är att alltid göra allt för henne och ändå får man bara gnäll, gnäll, gnäll. Melissa pratar väldigt mycket i sömnen, ibland går hon även i sömnen. Självklart gnäller hon också när hon sover! Jag undrar vad som är så orättvist i hennes liv så hon måste gnälla hela tiden. Inatt var vi uppe en miljon gånger till hennes rum, tillslut fick vi ta in gnällspiken till oss för att ha en chans att sova över huvud taget. Men nu är det en ny dag och nya tag ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar