måndag 30 december 2013

DAGS ATT RÖRA OM LITE I GRYTAN ;)

Jag har tänkt skriva det här inlägget i flera dagar men hållt mig eftersom jag vet hur mycket skit och disskutioner jag kommer få försvara MIN åsikt i. Jag vet bara en, EN ENDASTE person som kommer hålla med mig! Men som sagt ta ett litet chill pill innan ni läser för det här är bara MIN åsikt på MIN blogg ;)

Ämnet är raketer/smällare nu inför nyår. Alla hundälslare/ägare (som är ca 90% av min närhet) är fly förbannade så här års. Deras hundar gillar inte när det smäller! Men allvarligt, ska alla strunta i raketer på nyår för att era hundar inte gillar det?! Jag köper att det blir jobbigt när grannungarna pyser av smällare en vecka innan, det är fan irreterande även om man inte har en rädd hund. Men på nyår tycker jag det är erat egna ansvar om ni har rädda hundar att isåfall åka ut nånstans där det inte är så mycket smällar. Jag vet att era hundar är som era bebisar, familjemedlemmar, som sover i samma säng som ni (uääk!!) men hundar är hundar och människor är människor. FÖR MIG. Punkt.
Jag förväntar mig inte att alla tar hänsyn till mina barn. Jag accepterar att inte alla gillar barn, precis som jag inte gillar hundar. Jag har ingen hund och kommer aldrig anpassa mig efter ett "hundliv" jag vill titta på raketer på tolvslaget på nyår. Mina barn med. Om vi ska ta hänsyn till ALLT som inte alla gillar så vill jag inte att folk röker utomhus på allmän plats. Det luktar skit och Melissa kräks nästan när hon går förbi. Jag vill att folk duschar och inte luktar matos och svett. Jag vill att ni hundmänniskor håller era hundar i koppel jämt, jag är LIVRÄDD för hundar (utom Effi, världens största och snällaste hund! Även om jag tycker hon hårar och luktar illa. Haha!) era hundar är rädda för smällar, jag är rädd för era hundar! Jag måste gå förbi en lös hund många fler gånger än en gång per år. Det året jag eller mina barn slipper trampa i hundskit en ENDASTE gång, upptäcka det när mattan i hallen hemma är kletig och stinker, det året LOVAR jag att jag ska sluta stödja raketerna på nyår, för era hundars skull. Det lär ju dock inte hända....

Jag drar inte alla över en kam. Jag VET att några av er är bra hundägare. Sånna som faktiskt plockar upp skit. Sånna som inte låter hunden sova i sängen. Sånna som inte tvingar mig att hälsa på era hundar när jag är på besök. Men få med er era hundvänner och lär dom respekt åt båda hållen.


1 kommentar:

  1. Ändra aldrig på dig för du är bäst. Gott nytt år! Nästa år måste vi bli bättre på att ses. Kram kram

    SvaraRadera