tisdag 24 december 2013

ALLA BORTGLÖMDA BARN

Idag är en dag då man glädjs åt det man har men också tänker på dom som inte har något. Alla barn längtar inte efter julafton som mina barn. Vissa barn lever med en klump i magen inför juldagarna. Det kan vara onyktra föräldrar, våld i hemmet och att vissa faktiskt inte har råd att fira jul. Alla skriver om det på Facebook och på sina bloggar och jag fullständigt instämmer och tänker på alla som inte är lika lyckligt lottade. MEN det har nästan blivit förbjudet att skriva att man ger/får julklappar, att man önskar sig något eller att man ska fira en brakjul, för då är man ego och tänker inte på alla som inte har allt det. Jag tänker på dom, Särskilt alla barn men jag tänker ändå skriva om vår jul och mina barn. För i min värld betyder inte det att jag är otacksam eller inte är medveten om hur vissa har det.

Vi vaknade jättetrötta. Melissa har varit uppe X antal gånger under natten och frågat om det är morgon snart. Vid 02.00 kunde hon inte hålla sig och smög ut och tittade under granen och om nissarna ätit på gröten i köket. Efter det somnade hon några timmar. Nu på morgonen har jag och Jens bytt våra klappar och barnen fick lite småpaket. Jag hade önskat mig en jumpsuit från märket onepice (originalet) som jag fick! Så glad och gissar att den kommer användas flitigt! Fick också en pandora berlock till mitt armband, så nu har jag min första berlock. Jens fick en tröja, en bok och skor av mig. Tror att han blev nöjd med alla saker. Melissa fick lite böcker om hästen Märta, en film, lite pyssel och en drömfångare. Theo fick böcker, en buss, blixten tofflor och det bästa av allt, ett släp till sin Bobby car. Han kör ju Melissas gamla Bobby car och släpet hade hon också när hon var liten, det har jag sparat uppe på vinden så tyckte det var dags för han att få det nu :)

Vid lunch innan vi åker till Mariefred var det meningen att Melissa skulle vara med i julspelet i kloster kyrkan. Dom har övat inför det med kören hon går på. Hon har sett fram emot det men nu har hon helt plötsligt ångrat sig. Vet inte riktigt varför men gissar att det är så mycket förväntningar idag så det blev lite mycket. Hon är ju så spänd på dagen så hon inte ens har kunnat äta godiset. Haha! Gud lilla skruttan.



Melissa kollar på sin nya dvd.



Theo läser i nya boken om blixten.



Första berlocken från Pandora.



I min onepice :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar