måndag 23 december 2013

UPPESITTARKVÄLL!

Mamma, Brorsan och kusin vitamin kom över nu på kvällen. Vi köpte kebab och sedan tvärsomnade Theodor. Trots att det i vanliga fall är dötrist att spela Bingolotto så har det blivit tradition hemma hos oss kvällen innan julafton :) det är trevligt EN gång om året med sällskap. Jens var den ända som vann, en ny lott till uppesittarkvällen på nyårsafton! Haha! Så nu vet vi vad Jens gör på nyår ;)
Melissa hade sett fram emot Bingolotto. Hon hade förberett med penna och godis men var så trött så hon valde att gå och sova, vilket är ovanligt för att vara henne. Mamma läste och sen somnade hon på två röda sekunder!
Innan hon gick och la sig ställde hon fram gröt, mjölk och pepparkakor åt nissarna. I vår familj får man några små klappar på julafton morgonen som nissarna lämnat under granen på natten. Och då vill nissarna gärna ha lite gröt så dom orkar åka vidare till fler barn. Melissa var så exalterad när hon ställde fram gröten :)
Nu har jag precis lagt klapparna under gröten och stökat till, och drällt lite i köket så det syns att nissarna varit här när barnen vaknar. Nu ska jag sova, gissar att Melissa vaknar extra tidigt i morgon.



Uppesittarkväll!



Jens vinner storvinsten, en ny lott!!



Alla paket under granen.






Nissarnas gröt, mjölk och pepparkakor. Före och efter dom varit i köket :)

2 kommentarer:

  1. Haha klapparna under gröten!? ;) God Jul på dig kusinvitamin!! :) /Elle

    SvaraRadera
  2. Haha, läste det efter jag publicerat. Jens mobbar mig och tyckte det var typiskt mig!! Granen ska det såklart stå!! Lite grötig i huvudet... ;)
    Ses om några timmar!

    SvaraRadera