måndag 16 december 2013

EN SVETTIG GRIS

Idag har jag känt mig som en svettig gris mest hela dagen. Inte en blund inatt då Theodor hostat och joksat runt hela natten. Melissa var också uppe och sprang hundra varv. Gubben sov igenom allt (som vanligt) hur gör han? Önskar jag också kunde sova oavsett vad som sker. Upp klockan 5.15 för att hinna fixa ordning mig och barnen. Eller gubben fixade det mesta ordning Theodor. Gå med båda barnen till dagis. Theodor var inte först, ett barn hade redan kommit. Cykla som en tok i varma kläder på en gammal skrutt cykel upp till odlaren med Melissa. SVETTIG SOM EN GRIS kommer jag till jobbet. Jobba några timmar. Stressa upp på cykeln till odlaren och hämta Melissa. Stressa vidare till kören. Kloster försammlingshem är låst så vi kommer inte in. Får för mig då att kören är i fors kyrka idag istället. Stressa dit på cykel helvetet i motvind. Fors kyrka är öppen men ingen barnkör är där. Frågar Melissa om vi kan skita i kören idag, men hon vill gå eftersom det är sista gången innan jul uppträdandet. Så upp på cykeln och stressa tillbaka till kloster kyrka. Nu är det öppet. 30 min försenade och SVETTIG SOM EN GRIS möter jag körledaren som säger att föräldrar får stanna på fika idag. Nej tack! Melissa får klara sig själv för jag måste stressa vidare. Hämtar Theodor på dagis och slutligen tillbaka till kyrkan för att hämta hem Melissa också. När vi kommer hem 17.20 är jag genomblöt. Laga mat och duscha två barn. När barnen ligger rena i sängen i pyamas och köket är städat. DÅ kommer pappa hem. Hur får familjer ihop sin vardag när båda föräldrar jobbar? Särskillt ensamstående föräldrar utan körkort?! Jag borde veta gör det var ju jag förrut. Dock bara med ett barn, men ändå. Man mår fan inte bra av att stressa runt som en liten trasdocka, som jag gjort idag.
Imorgon ska jag hinna julhandla efter jobbet tänkte jag. Min super mamma hämtar Melissa och kör till skolan så jag slipper komma SVETTIG SOM EN GRIS till jobbet imorgon. <3 det är tur vi har henne när Jens är borta långa dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar