fredag 20 december 2013

RIVER HELA HUSET!

Fy fan va skönt med fredag. Den här veckan har varit ett helvete med barnen. Två dagar har jag och Melissa cyklat hem, båda storbölandes från skolan. Hon för att hon är en sån jävla tjurskalle och jag för att all min energi är slut. Jag orkar inte bråka HELA tiden. Alla andra föräldrar hämtar hem sina glada barn medan jag alltid får ta en fight för att få med Melissa hem. Tillochmed lärarna säger till Melissa på skarpen. Jag mutar. Jag hotar. Jag fjäskar. Jag ignorerar. INGET fungerar och jag orkar inte mer. Men det värsta är Theodor. Han vägrar klä på sig VARJE gång vi ska ut. Spelar ingen roll om vi ska till dagis eller hem från dagis. Han vägrar. Jag kan inte kommunicera på samma sätt med han som med Melissa. Men jag daltar. Leker tittut. Låtsas gå utan han. Inget funkar där heller. Det slutar med att jag får hålla fast han och klä på han medan han skriker som en besatt. Efter det vägrar han gå ett steg och jag får bära han. Helt svettig och slut kommer jag till jobbet varje morgon. Jag har ingen energi kvar till det här. Jag är slut som mamma. Jag vill ha helg, julfixa, baka, fira jul i Uppsala, ha myskväll med min familj, Silvia & Jessica, sova och låta Jens klä på Theodor. Ska bli så skönt att gå till jobbet dom kommande två veckorna UTAN att behöva stressa med barn. Dom har jullov med Jens i två veckor. Men jag har också några dagar ledigt att bara umgås med dom och andra släktingar nu under jul.
Nu har jag 4 timmar kvar på jobbet och en sista hämtning på skola/dagis!



4 timmar och några samtal kvar på jobbet innan helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar