fredag 6 december 2013

TVÄTTA ALDRIG ULL I TVÄTTMASKIN ;)

Ja, jag vet att det är jävligt korkat att tvätta ull plagg i tvättmaskin. MEN den här fina ullklänningen som jag har brukar jag tvätta på 30 grader i maskin. Har gjort det, flera flera gånger. Den är (läs var) lite för stor så jag tänkte att denna gång tvättar jag den på 40 grader för jag MEDVETET ville krympa den lite! Den krympte dock liiiiite mer än jag ville! Var lite ledsen när jag drog ut den ur maskinen och insåg att inte ens Theodor skulle kunna ha den. Haha! Så det var sista gången jag tvättade ett ullplagg i maskinen ;)



Det här var innan tvätten en för STOR klänning för mig som gick nedanför knäna på mig. Svårt att tro!

Annars har jag idag gått riskettan. En lång kurs/föreläsning om alkohol och bilkörning. Känns bra att pricka av en sak inför körkortet.

Jag, Denice och Emilia har lagat hemma pizza och tittar nu på Idolfinalen, heja hejja Elin!
Melissa kom just hem med Jens från filmkväll i skolan med klassen.

1 kommentar:

  1. Haha, har också gjort det där. Dock mest med Mats kläder. Men nu kanske Melissa kan ha den. Kram

    SvaraRadera