fredag 13 december 2013

FREDAG OCH LUCIA.

FREDAG 13e!! Haha! Idag har det varit lucia för alla dagis och skolbarn. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag det är skit trist att kolla på barnens lucia tåg. Ännu tråkigare när man inte ens får ta kort heller längre. Jag förstår ju varför. Då vi använder media så mycket och bla bla, alla föräldrar tillåter inte att deras barn hamnar på kort. Finns även barn med skyddad identitet på dagis (?!) så ja, jag fattar och köper det men det är ju tråkigt. Theodor är också för liten för att själv uppskatta lucia firandet. Jag vet att om han skulle vara med och jag var där skulle han ändå bara vilja sitta i mitt knä istället. Så i år var vi dom dåliga föräldrarna som tackade nej till lucia firandet. Kl 14 skulle det börja så jag gick dit innan för att hämta hem Theo. När jag gick började alla andra föräldrar komma med sina små lucior och tomtar. Då fick jag såklart lite dåligt samvete. Men nästa år när Theo kan själv tycka det är kul så lovar jag att vara den där perfekta mamman som går på lucia!
Melissas klass hade inget firande med föräldrar. I hennes skola är det bara åk 2 som har ett lucia tåg. Resten av skolan firar med att titta på 2orna i aulan. Det var ju därimot lite tråkigt eftersom Melissa säkert hade tyckt det varit jättekul med lucia. Men hon hade glitter i håret hela dagen iallafall och var nöjd med att titta på lucia bara.

Basketen igår gick jätte bra och Melissa älskade det. Bättre än dans sa hon till och med. Så på torsdagar blir det basket framöver :)






Theodor hade också kul med alla basket bollar! Sen roade han sig med att ta kort på sig själv :)

Nu tänker jag smyga ut, gå ner till godisland och köpa smågodis sedan be min gubbe stänga av sitt eviga tv spel så han kan ge mig lite fotmassage istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar