söndag 1 december 2013

1A ADVENT

Idag inledde vi första advent med att gå i kyrkan. Det är inget jag brukar göra även om det kan vara mysigt ibland. Men Melissa sjunger ju i kyrkans barnkör och dom uppträdde idag på mässan. Melissa är ju yngst av alla i barnkören, dom flesta är runt 9-10 år. Hon har ju inte heller gått där så länge så sångerna är fortfarande lite svåra för henne och hon tyckte det var lite lång väntan i kyrkan. Men hon hängde med så gott hon kunde och var jätteduktig!






I kyrkan var även Jessica och Amanda från skolan. Efter mässan så hängde Melissa med Amanda och hennes mamma. Dom åt på donken, gick på julmarknad och lekte lite hemma hos Amanda.









Jag, Jens och Theo tog en sväng genom stan på väg hem. Köpte en liten julklapp till kusinen och handlade inslagspapper och fika. Theodor hälsade också på tomten. Han var inte rädd alls och jag tycker det är så kul att han förstår lite grann denna jul :)



Hemma så fikade vi och slog in lite klappar. Vi tänkte ta några varje vecka. Det blir så tråkigt att stå och slå in ALLA dagen innan julafton.
Nu har barnen somnat. Gubben spelar tv spel och jag sitter och letar billig overall på blocket. Melissas skola måste ha den lerigaste skolgården som finns. Lärarna säger själva att det är ett litet problem och Melissa berättade att dom nu inte får vara på "lerberget" men ändå så går kläderna bara att ha Max en dag nästan. Vet att det är många föräldrar som tycker det här är lite jobbigt. Jag antar att det förhoppningsvis blir lite bättre när det blir kallare ute och leran blir hård. Gillar annars deras skolgård då dom har hela skogen och berget på baksidan. Försöker att inte stressa upp mig över alla leriga kläder. Så nu tänkte jag köpa någon billig overall på blocket så man har att varva med då det tvättas ytterkläder i princip varje dag just nu. Verkligen glad att vi har tvättmaskin inne i lägenheten iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar