lördag 30 november 2013

JULPYNT, JULMARKNAD OCH JOBB.

Ja, jag har hunnit med mycket idag. Tog mig som sagt upp på vinden och hämtade ner julsakerna. Började städa och sätta upp lite stjärnor. Sedan fick jag pausa för att gå ner till butiken och jobba lite. Kom hem och hann köra lite till med dammsugaren och moppen. Sedan klädde jag på barnen och tog med dom ner på julmarknaden. Jens stannade hemma, å det var väl lika bra det med tanke på hur mycket folk det var. Jens hade aldrig stått ut! Det var dans runt granen och alla barn fick godispåsar av tomten. Sen var det lycka för Theo då jag betalade för en liten tur med tomten på traktorn runt Eskilstna :) När båda barnen var nöjda gick vi hem. Hann med att städa badrummen innan jag lagade mat. Nu ligger båda barnen i sängen och jag tänker lägga mig i soffan och äta knäck! Vi tog upp granen idag också, samtidigt som allt annat pynt. Brukar göra det fast det är lite tidigt men jag tycker det är så mysigt att ha den framme. Dessutom brukar jag vara först ut med den efter jul. Då har jag tröttnat på allt julpynt ;)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar