onsdag 6 november 2013

I JANUARI

Jag har ju sökt in på högskolan med start i januari. Gud vad jag hoppas att jag kommer in. Först för att jag vill ha något vettigt att göra innan jag blir tokig men det ska ju också bli skönt med studiebidraget som kommer ge oss lite mer pengar. Som det är nu har vi inte råd med någonting. Vet inte ens hur vi ska kunna köpa barnens julklappar just nu. Jag vill kunna laga mat som vi gjorde förrut, den mat man är sugen på med sallad till. Just nu lever vi på makaroner, köttbullar och korv, piffat med ketchup. Urk vad trött jag är på det!
Jag har redan skrivit 4 veckors mat lista som är det första vi ska börja med när ekonomin blir bättre, haha! Men en annan sak jag vill göra så fort vi har råd är att åka på en liten utflykt hela familjen. Typ ta tåget som Theo skulle älska, in till Sthlm. Strosa runt en heldag, äta där och kanske gå på Junibacken, Naturhistoriska museet eller Eriksdalsbadet med barnen. Och sedan åka tåget hem igen.
Idag lyxade iallafall jag och Theo till det och gick och köpte glass. Dom små sakerna räknas ju också! Och Theodor njöt då av sin glass :) nu väntar vi på Åse som ska sitta barnvakt. Jag ska jobba några timmar och stänga butiken. Tycker det är rätt mysigt att bara jobba någon timme i butiken. Det är ju så liten butik så tycker bäst om att jobba själv. Gå runt och vika, hänga och lägga ordning kläder för sig själv i vår lilla mysiga butik. Blir nästan stressad och tycker inte alls om att jobba två. Man blir helt överflödig och känns nästan som kunderna känner obehag när man står två personal i den lilla butiken. Så jag ska skicka hem min kära kusin så kan hon jobba i lugn och ro hemma med lite pappersarbete i stället!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar