fredag 8 november 2013

TJOCKIS

Alltså, wow vilken lyx på nya jobbet. Eftersom jag jobbar i en kiosk kan jag äta mig full på massa godsaker till småpengar! Dessutom får jag mat på jobbet! Eftersom kiosken blir skolmatsal för gymnasieeleverna och jag då är mattant. Ungdomarna fattar inte hur bra dom har det med skolmaten här i Sverige. Det är mycket gnäll! Jag fattade heller aldrig det när jag var yngre, att vi faktiskt fick jäkligt bra mat i skolan. Nu är det här privat så dom har inte samma mat som kommunala skolor. Där lite kul för på nya jobbet har dom samma matleverantör som barnens skola/dagis. Så denna period får jag smaka samma mat som barnen. Nästa vecka börjar veckan med kebab, hamburgare och tacos. Ja, ni hör ju själva. Hur lyxigt liksom. Jag kommer bli en tjockis under dom här dagarna, eller en större tjockis ;) nu lagar jag tikka masala till middag. Sen är det soffläge framför idol hela kvällen.












Lite bilder från kiosken. Färsk fralla till frulle varje dag!



Tikka masala, en av mina favorit rätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar