lördag 30 november 2013

VAD TÄNKTE JAG?!

Köpte massa juliga saker till helgen. I min fantasi så skulle helgen bli jätte mysig. Julskinka och tända ljus till frukost. Julmarknad. Julmust och twister påse ikväll. Pepparkakor till mysigt fika. Och tillsammans ta fram allt julpynt nu under helgen. Där fick jag så jag fes! Jag fattar inte varför jag inte lärt mig det här än, att det aldrig blir så mysigt som jag målat upp i mitt huvud. Idag började jag att gå upp tidigt med Theodor så resten av familjen fick sova. Innan nio dukar jag fram frukost med tända ljus, julskinka och varm choklad. Barnen väcker pappa, som INTE kommer upp. Så den mysiga frukosten jag planerat slutar med att jag sitter ensam med två barn. Den ena skriker och häller fil i hela köket och den andra bara gnäller. Verkligen jätte mysigt! Jag dukar av och ställer allt i kylen. DÅ kommer gubben upp och börjar rota i kylskåpet. Nu ska jag gå upp på vinden och hämta ner julkartonger. Hoppas julpyntningen och städningen under helgen blir roligare. Kanske bara ska gå på julmarknad helt själv idag?! Haha!






Precis utanför oss i höjd med våra fönster hänger all julbelysning, jättemysigt och en plussida med att bo mitt i stan på Drottninggatan :)



Julmarknad på Liseberg, hur mysigt! Har sagt SÅ många år att jag vill åka dit. NÄSTA år då åker vi dit! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar