tisdag 19 november 2013

IT UNGAR

Melissa fick en ipad i födelsedagspresent. Jag var lite orolig att det skulle bli en sak som var kul ett tag och sen skulle bli liggande. Dom är ju rätt dyra "leksaker". Men den där ipaden går verkligen varm här hemma. Melissa spelar spel och surfar på Bolibompa webben, dagarna i ända. Men jag är positiv, för det är väldigt bra spel hon spelar, som korsord, lär dig klockan osv. Vissa anser att det är farligt, dåligt och yada yada... Sålänge Melissa inte har problem med att aktivera sig även på annat sätt så har jag inga problem med att hon sitter framför paddan utan regler om tider osv. Hon går på balett, disco, ridning och kör. Så hon har andra intressen. Bara så ni inte behöver komma med massa råd som ska läxa upp mig om hur farligt det är när barnen spelar på paddan. Jag behöver inte höra det ;)
Vad man behöver för regler tycker jag beror helt på hur barnen är. Vi lever faktiskt också på 2000 talet. Jag är rätt impad av hur mycket ungarna kan! Till och med Theo säger "bompa webben missa" han vill att Melissa ska gå ut på Bolibompa webben :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar