torsdag 21 november 2013

SAMTAL FRÅN KONGO

Vid det här laget vet väl dom flesta att man inte ska ringa upp dessa samtal från Kongo. Men för en vecka sen var det inte lika kännt. Jag och Denice gick i affärer och plötsligt hade jag ett missat samtal. Vi tyckte att nummret var lite konstigt men Denice sa att det nog var någon försäljare. Eftersom jag inte kan släppa vem det kan ha varit så ringde jag upp. Lite halvt chockad och halvt schenerad så hör jag en kvinna stöna som aldrig förr. Samtidigt som jag brister ut i skratt för mig själv inne på Hm så funderar jag i mitt stilla sinne varför jag blivit uppringd av typ "heta linjen". När jag kommer hem skrattar jag och berättar för Denice och Jens. Skrattar bäst som skrattar sist brukar man ju säga! Precis innan hade Jens just läst om dom här Kongo samtalen och då förstod vi att det var ett sånt. Det kanske var klantigt av mig att inte tänka på vilket landsnummer det var. Men jag tänkte inte på det. Hade jag sett att det inte var Sverige så hade jag nog inte ringt upp. Tänkte liksom bara missat samtal och ringde tillbaka. FAIL. Spännande och se vad nästa mobilräkning landar på. Har hört om summor mellan 9kr till 3000 kr för dessa Kongo samtal. Men har också läst nu igår att 3, som jag har på mitt abonemang inte drar för dessa samtal så kan ju hoppas på det.
Men har ni missade samtal så kolla upp nummret NOGA innan ni ringer tillbaka. Det kommer iallafall jag göra i fortsättningen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar