måndag 11 november 2013

FARS DAG, KALAS HOS ELLA LI OCH NYTT JOBB.

Vi började helgen med att fira fars dag redan i lördags, eftersom vi inte skulle vara hemma på söndagen. Vi köpte tårta och bjöd över Jens pappa också. Jens fick en fin tavla som jag hade beställt och en skjorta med tröja.
Annars gjorde vi i princip ingenting i lördags.









Barnen bjöd också på trollerishow för pappa och farfar :)










I söndags var vi till Uppsala och firade barnens kusin Ella Li som fyllde sju år. Där bjöds det på supergod soppa och jag hade bakat morotskakan som var efterrätt. Trevligt att få träffas lite, nästa gång blir till jul :)

Idag började jag mitt nya jobb. Gick ju lära torsdag och fredag. Idag var första dagen jag jobbade själv. Tycker faktiskt det gick väldigt bra och kändes helt ok att jobba. Det ända är att jag blivit så förkyld och är så täppt i näsan så jag gick och nös/snörvlade hela dagen, men med lite nässpray funkade det med ;)
Eleverna har önskevecka på matsedeln denna vecka. Idag var det kebab med ris, vilket resulterade i att maten som det nästan alltid finns över av, tog slut innan alla klasser haft lunch. Men för att vara första dagen för mig tyckte jag jag lyckades lösa det bra ändå. Ringde in mer mat. Dom sista eleverna fick köttbullar istället och var inte så nöjda. Men mat fick dom iallafall. Skönt med kaos första dagen, då är man härdad inför resten som kommer ske ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar