onsdag 25 december 2013

JULAFTON

Julafton gick alldeles för fort. Och det var alldeles för mycket för Melissa. Hon sov som sagt inte på hela natten innan. På julafton hade hon ont i magen, ont i huvudet och fick inte i sig en endaste bit av varken frukosten el lunchen. Och som jag skrev innan så hade hon inte nerver att sjunga i kyrkan. När vi kom till Mariefred vid 14 tiden så var det fika, kan tillägga att Melissa inte fick ner fika el godis heller. Sedan var det Kalle anka i gammal god ordning och sen äntligen kom tomten som alla barnen längtat efter. Det var mamma som var tomte. Hon är så rolig som tomte! Theodor fick en väska, bilar, kläder och Melissa fick skridskor, gitarr, mikrofon och lite annat. Jens fick en skjorta och biobiljetter och jag fick en till berlock och salt och pepparkvarn. Sedan fick vi en stor fin korg med frukt och choklad. Jag har ett choklad förråd som räcker året ut nu! :)
Efter att tomten varit på besök och Melissa öppnat sina paket så släppte hennes spänningar och magont. Då vräkte hon i sig mat av julbordet och satte igång med julgodiset. Stackarn, julen som aka vara rolig blev FÖR mycket för min lilla skrutta. Theodor är ju lite liten att förstå fortfarande. Jag åt alldeles för mycket julmat, som vanligt. Vi blev inte så långdragna eftersom barnen var trötta. Vi åkte hem och kunde lägga barnen vid åtta. Sedan kollade vi på film innan vi slocknade.



Melissa och Theo kollar på Kalle Anka.



Pappa var trött och sov under Kalle ;)









Tomten poserade lite framför kameran :)



Moster hade köpt en massage stol som vi stod i kö för att prova :)

Idag är vi hemma hos Björkman och på kvällen kommer Linus och Sofia. Jag ska lägga in lite fler bilder från vanliga kameran som jag tog igår också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar