onsdag 1 januari 2014

NYÅR!!

När man har en blogg är det nästan ett måste att rabbla upp allt bra och dåligt med det gångna året. Jag orkar inte göra en sådan lista... Men ja, lite snabbt så önskar jag att det hade gått bättre på jobbfronten under 2013 och inte behöva starta 2014 arbetslös. Men det har varit ett ok år ändå. Några stora saker har hänt, som att Melissa börjat skolan och Jens har iallafall klättrat några steg upp på karriär stegen :)
Sedan var det de där med löften inför det nya året. Jag hoppar över det med. Gillar inte nyårslöften, dom är bara till för att brytas, så man känner sig ännu sämre! För allvarligt, hur många av er håller era löften om träning, viktnedgång och bla bla bla... Inte Särskillt många. Det är bättre att bara försöka bestämma att göra det nya året bra. Några små mål kan man sätta upp, det tycker jag är bättre än att lova massa saker. Mina små mål är att kämpa på med körkortet och förhoppningsvis tagit det under 2014. Ett annat mål är att fortsätta kämpa och kanske kunna få ett jobb.

Iallafall så hade vi en mysig nyårsafton igår. Melissas kompis brukar ha nyårskalas på Leos lekland för sina kompisar. Så Melissa var bjuden i år igen :) vi tog med Theo och var hela familjen på Leos till dom stängde kl 17. Det var första gången Theo lekte på leklandet, och han ÄLSKADE det!









Melissa lockade håret och gjorde sig fin inför kalaset!



Jessica och Theo på Leos lekland!

Efter kalaset åkte vi hem till Åsa och Pär och barnen. Det var lite spontan bestämt igår. Dom hade lagat kalkon och massa annat gott. Dom har också köpt en stor grillstuga som dom har på gården. Där satt vi hela kvällen. Åt efterrätt och barnen grillade marsmellows! Tack för en mysig kväll!



Kajsa och Melissa (som det bara skiljer två år mellan. En kortis och en långtis:))






Kalkon och efterrätt!






Mys i grillstugan.

Vi åkte hem runt tio och sen kämpade vi (läs jag!) med att hålla oss vakna till tolvslaget. Vi hade lovat Melissa att kolla på raketerna så strax innan tolv gick vi ner till ån och där stod vi på tolvslaget och tittade. Jag är lite barnslig när det kommer till raketerna, tycker det är så fint och häftigt och blir alltid lika imponerad :)







2 kommentarer:

  1. Men åhh, så fin med sitt lockiga hår. Gott nytt år min vän =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack desamma! Melissa kunde inte sluta spegla sig när jag lockade håret. Hon sa "jag känner mig som en filmstjärna" haha!

      Radera