onsdag 1 januari 2014

VINTERLEK!

Jag är så besviken på den här vintern, hittills. Jag vet att många av er vänner tycker det är skönt utan snö. Men JAG gillar snön! Jag vill ha massor av snö, kallt, clarksskorna och pälsmössan (ej äkta päls, så ni inte skapar debatt om det nu ;)) på! Åka pulka i vilsta och bygga snögubbar med barnen. Men vi har inte ens kunnat göra en fjuttig liten snöängel. Därimot så har dom spolat isbanorna här i Eskilstuna och eftersom Melissa fick skridskor i julklapp så bestämde vi oss tillsammans med Silvia och Gary att ta en sväng och provåka idag. Det var första gången NÅGONSIN för Melissa på ett par skridskor. Först kunde hon knappt stå upp utan två vuxna fick lov att hålla henne. Men efter en timma på isen tog hon sig fram själv. Kanske inte direkt "åkte" men hon höll balansen och tog sig framåt, sakta sakta... Så det finns ju hopp iallafall! Jag blev riktigt sugen på att skaffa hjälm och skridskor själv. Jag har ett par på vinden men dom är lite små även om dom funkar. Men jag skulle vilja ha stadiga hockey skridskor att åka på. Kanske får önska mig det själv av tomten nästa år!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar