tisdag 7 januari 2014

PYAMASKILLEN

Idag kände dom flesta nog lite ångest. Första arbetsdagen för många efter julledigheten. Hur mycket jag än älskar att ha semester med familjen, hemma som på resande fot så måste jag ändå erkänna att jag är en sån där trist människa som mår allra bäst av rutiner. Därför tycker jag ändå det är lite skönt med vanlig vardag igen. Hämtningar och lämningar på dagis och skola. Inte allt för sena kvällar med middag och kvällsrutiner. Att få längta till fredagsmys och helg hela veckan. Då uppskattar man lediga helger SÅ mycket mer.
Jag jobbade också idag. Theodor var glad när han kom till dagis, Jens var trött som vanligt på morgonen. Melissa börjar inte förens imorgon så hon fick följa med som hjälpreda på jobbet idag. Hon är ju så duktig att sitta still. Hon hade pyssel med sig och fick lite pengar, så hon sprang till Sussie i kiosken och handlade godis ett par gånger :)







Theodor gick till dagis i pyamas idag. Han älskar sina blixten kläder och när dom ligger i tvätten duger någon av pyamaserna lika bra :) man orkar inte bråka med en trött två åring på morgonen så han får ha det han vill på sig! Den här pyamasen är ändå för varm att sova i så vi får väl använda den som lekkläder på dagis. Till pyamasen blev det även blixten strumpor :)



Måste också visa en annan ny pyamas som jag tycker Theo är så himla gullig i <3 superman!




Nu väntar jag på att barn nummer två ska sova sen plockar jag fram det sista godiset vi har hemma. När det är slut så är det fan slutmoffat, varje dag iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar