fredag 10 januari 2014

UTFLYKT!

Jag är så sugen på att göra något med min lilla familj! Alltså jag skulle så gärna vilja åka till typ gran canaria en vecka, all inclusive. Men det är ju bara drömmar, det vet ni. Vi har tyvärr inte pengar till något sådant. Men drömma kan man alltid och har vi inte råd med det så har jag nu bestämt att vi iallafall ska göra en liten dagsutflykt någon helg snart. Har googlat runt lite och jag tror jag bestämt mig för gustavsvik, badet i Örebro. Vi har aldrig varit där och det är ju kul för barnen tänker jag! Lättast skulle väl vara att åka bil dit men eftersom jag vill göra det yttligare lite mer kul så tänkte jag att vi skulle ta tåget. Vå åker tåg dit på fm och sedan tåg tillbaka på em. Men då är min fråga, vet någon hur nära gustavsvik ligger tågstationen? Är det gångavstånd eller går det någon bra buss? Jag ska göra utflykten ännu mer spännande genom att inte säga vart vi ska, kul va?! Men det blir efter löning och barnbidrag :)

Något annat kul är att jag igår fick ett nytt extra jobb :) jag är så sjukt glad över det!! Det kommer bli lite bökigt att pussla ihop hämtningar/lämningar av barnen, men jag har ju världens bästa mamma som lovat att hjälpa till så det löser sig nog. Lite krångligt att pussla ihop tre olika extrajobb också men det är också väldigt kul. Tänk att få jobba på tre ställen, vilken variation på jobbet! Ja, jag är så glad över det här jobbet och jag har redan fått tider för två veckor framåt, start på måndag. Längtar!

Idag är det jobb på Rabalder, slutrean började igår! Annars ska jag handla och köpa cykellås/lyse.




Det här var vårat bästa familjeäventyr någonsin, Thailand!

1 kommentar:

  1. Åh, älskar Örebro. Vet dock inte hur långt det är mellan. Tror att det är en bit. Har aldrig varit på Gustavsvik. I sommar måste ni verkligen åka till Örebro. Sååå fin lekpark med plaskdamm och sedan stora holmen med djur och ett litet tåg man kan åka för 20 kronor. Kram kram

    SvaraRadera