tisdag 14 januari 2014

NYA JOBBET!

Har ju fått ett nytt jobb lite hastigt sådär. Jobbar nu på en skola ute i Torshälla. Lite allt i allo. Hjälpa lärarna men främst så jobbar jag på fritids för barn som går i lågstadiet. Idag var min andra dag. Tycker det verkar kul hittills men jag är lite chockad över hur nioåringar bråkar med varann. Det är på en helt annan nivå än jag kunnat tro. Dom som jag jobbar med verkar trevliga men det kommer ta länge innan jag lär mig namnen på alla vuxna och barn. En annan sak som jag blir lite chockad över är hur mycket jag "glömt" sen jag själv gick i skolan. När jag sitter med femteklassarna på lektionen och lyssnar på läraren, känns det nästan som jag själv måste lyssna och lära mig på nytt. Att jag inte kan allt som dom lär sig gör mig sim sagt lite chockad :)

Det är lite roligt, jag har ju ett tag jobbat extra på Rabalder och även lite på kunskapskompaniet. Men jag behöver jobba mer än det lilla jag gör. Så fick jag det här jobbet på skolan, och nu rullar det på. Precis nu när jag börjat på skolan så har jag ev fått ett jobb till, också som vikarie. Så nu hoppas jag på att få jobba mycket under våren!

Måste dock komma in i det här med att jobba hela dagen. Sluta ca vid fem. Hinna hämta barn, handla och laga mat. Känns som man inte hinner någonting och jag är dö trött på kvällen... Men barnen måste ju ha mat, duschas och läggas så jag hoppas det bara är att fortsätta och man vänjer sig ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar