onsdag 22 januari 2014

SJUKLING

I måndags hann jag bara åka ut till jobbet i Torshälla, spela ett spel med eleverna och äta frukost. Sedan ringde dom från dagis. Fick ta bussen hem igen och hämta hem en liten sjukling. Känns inte jätte kul att behöva gå hem andra veckan på nya jobbet men jag hoppas dom förstår. Det blir ju lite svårt för Jens att komma hem snabbt från jobbet i Sthlm med tåg och allt. Sen har han svårare än mig att vara hemma med alla möten och sånt. Han är ju en sån där "viktig" person på jobbet :) och i ärlighetens namn så VILL jag vara hemma och ta hand om Theo om han är sjuk, lillfisen <3 alltså jag är ju sådär, vill alltid lägga Theo och skulle vara svårt att gå och jobba och låta Theo vara sjuk hemma med pappa. Nej fy, måste vara där och pussa på han och tycka synd om mm lilla sjukling. Jaja... Hoppas som sagt dom förstår på jobbet och att jag får fler chanser att jobba! Det är ett väldigt kul jobb och jag tycker eleverna i den åldern är så mysiga. Det är så kul att lyssna på allt dom babblar om också :)

Måste också berätta något som jag tycker är så konstigt.... Det här med att man ska vara sån jävla bra mamma med att laga så bra och nyttig mat. Det ska vara lagat från grunden och för att inte tala om att det ska vara ekologiskt.... När jag lägger tid på att laga något (i mina ögon) jätte gott, från grunden, då måste man sitta och truga i ungarna några tuggor mat. Men sen när orken inte räcker till och man kokar lite pasta och steker på lite köpta köttbullar och serverar med ketchup, då JUBLAR ungarna!!?! Är inte det konstigt? Melissa åt 14 köttbullar igår, haha! Alltså för mig känns det viktigare att mina barn äter sig mätta än att dom äter 3 tuggor ekologisk broccoli.... Tror många mammor anstränger sig mer för att vara bra i andra mammors ögon än för att göra det bästa för barnen!
På tal om pasta... Något som kan störa mig sjukt mycket är när folk säger "makaroner" till all sorts pasta förutom spagetti! Haha! Alltså makaroner är ju dom små pasta formerna. Penne exempelvis är ju inte makaroner. Dom har en helt annan form. Isåfall får man säga pasta som samlingsnamn och inte makaroner. Annars kan vi lika gärna kalla spagetti för makaroner också... Vad säger ni? Jag säger oftast "det blir PASTA med korv" om jag inte redan vet vilken pasta jag kommer laga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar