söndag 19 januari 2014

TROLLKARLEN FRÅN OZ.

Idag gick Jens upp med barnen och jag fick sovmorgon. Jag sov ända till 7.00 haha! DET är sovmorgon för mig! Efter vi ätit frukost så bestämde vi att vi skulle ut och åka pulka. Precis när vi skulle åka ringde Anki och frågade ifall Melissa ville leka med Alva så vi hämtade upp Alva och tog med henne till pulkabacken. Oftast åker vi i vilsta. Men den backen är lite för stor tycker jag. På söder finns en fin lagom backe, men nu när jag jobbat i skolan/fritids har jag fått prova en backe i Torshälla med eleverna. Hagabacken som den heter ligger i närheten av skolan och är en perfekt backe för barnen. Inte för läskig för Theo men samtidigt inte för barnslig för Melissa. Och inte lika stort som i vilsta, alltså inte lika mycket folk. Perfekt!
Vi åkte hem till lunch igen. Melissa skulle på en musikal, trollkarlen från Oz. Hon fick biljett till att gå i julklapp av mormor. Det visade sig att Alva också skulle dit med sin mamma och mormor idag :) Det där med musikaler är verkligen inte min grej. Men jag hoppas Melissa gillar det :) Markolio och Tobbe Trollkarl spelar några av rollerna iallafall. Jens är hos Per och "leker" så jag och Theo sitter och väntar på att mormor och Melissa ska komma hem med köpmat nu.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar