lördag 18 januari 2014

TRÖTTHETEN...

Alltså fy vad trött jag är och fy vad snabbt helgen går när man jobbar hela veckorna. Nu är lördagen redan snart slut sen är det söndag och sen måndag igen!
Idag blev det inte mer sömn bara för att det är helg. Theo vaknade 4.30 och tyckte det var dags att gå upp. 4.40 orkade jag inte lyssna på hans tjat mer så då gick jag upp med han. Ställde mig i köket och tänkte baka bananmuffins direkt där på morgonen men våra ägg var slut. Efter ett tag när även Melissa vaknat tog jag tag i städningen. Innan Jens vaknade vid 10 så hade jag städat hela lägenheten, dammat, dammsugit, bytt lakan, skurat toaletter och hunnit hänga två tvättar. Så man får ju se det positivt, att man blir väldigt effektiv med morgonpigga barn!
Efter lunch kom Elin och Albin hit. Det var över ett år sen vi sågs så det var väldigt trevligt, och kul för Theo att få ha en kompis här :)
Sedan på em har jag och Melissa haft lite tjejtid. Vi gick på bio och såg Bamse. Den var riktigt bra tyckte vi båda. Vi åt så mycket godis så mådde illa!
Nu står lasangen i ugnen och vi väntar på middag!
















2 kommentarer:

  1. Nu är väl du oxå värd en sovmorgon på helgen eftersom du oxå jobbar i veckorna :)
    /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, vi brukar köra varannan dag. Dock är jag morgon människa. Vaknar ändå senast 7. Men jag brukar ligga kvar och låtsas sova så man får vara ifred lite! Hehe!
      Kram

      Radera